ويزاي مولتي چيست؟

در اين وبلاگ مطالب با موضوعات مهاجرت، تحصيل، كسب و كار و گردشگري در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

ويزاي مولتي چيست؟

۵۹ بازديد

شايد تا به حال نام ويزاي مولتي به گوشتان خورده باشد ولي در مورد آن اطلاعاتي نداشته‌باشيد. در واقع ويزاي مولتي نوع خاصي از ويزا است كه صاحب آن مي‌تواند در يك بازه زماني مشخص، چندين بار وارد خاك كشور مورد نظر شود. شخصي كه دارنده اين ويزا است، مي‌تواند وارد خاك كشور مقصد شود و سپس به كشور خود بازگردد و اين امر را چندين بار تكرار نمايد.

اخذ ويزاي مولتي همانند ساير ويزاها فرايند و دشواري‌هاي خود را دارد اما با مراجعه به يك موسسه مهاجرتي معتبر و با سابقه در اين زمينه، مي‌تواند كمك بزرگي باشد تا اين فرايند و دشواري‌هاي آن را پشت سر بگذاريد.

در اين مقاله قصد داريم تا در مورد ويزاي مولتي، ويزاي مولتي كانادا، ويزاي مولتي آمريكا، ويزاي مولتي انگليس، شرايط اخذ ويزاي مولتي و مدارك لازم براي ويزاي مولتي توضيحاتي را ارائه نماييم.

انواع ويزاي مولتي

به طور كلي ويزاي مولتي براي چند مورد صادر مي‌شود كه شامل ويزاي توريستي، ويزاي بيزينسي و ويزاي تحصيلي مي‌شود كه بيشترين و كاربردي ترين آن ويزاي توريستي است. ويزاي مولتي معمولا با هدف گردشگري صادر مي‌شود و به دارنده آن اجازه مي‌دهد كه تا حداكثر 90 روز در يك بازه 6 ماه در كشور مورد نظر اقامت داشته باشد.

نكته‌اي كه درباره ويزاي مولتي بايد به آن توجه كرد اين است كه مهلت 90 روزه اين ويزا مي‌تواند در يك نوبت يا طي چند بار سفر به اتمام برسد.

 

تمديد ويزاي مولتي

پس از اتمام اعتبار ويزاي مولتي مي‌توان مجددا براي تمديد اين ويزا اقدام نمود. پس از مرتبه اول، براي دفعات بعد اخذ ويزاي مولتي آسان‌تر خواهد بود. به طور مثال اگر فردي براي بار اول ويزاي مولتي 3 ماهه دريافت كرده باشد، سري بعد مي‌تواند ويزاي مولتي 6 ماهه يا يك ساله درخواست نمايد. به اين نكته نيز بايد توجه نمود كه براي اخذ ويزاي مولتي پس از پايان اعتبار بايد مدارك لازم را تهيه كرده و مجددا درخواست ويزاي مولتي را انجام داد.

 

مدارك لازم جهت اخذ ويزاي مولتي

براي دريافت ويزاي مولتي، بايد اثبات كنيد كه از شرايط لازم براي دريافت ويزا بهره‌مند هستيد. به منظور اثبات اين موضوع، مدارك متفاوتي بايد ارائه شود اما بايد توجه داشت كه هدف از ارائه اين مدارك، اثبات واجد شرايط بودن شماست.

هرچه مدارك شما در اين زمينه بيشتر و كامل‌تر باشد و دليل شما براي سفرهاي متوالي قابل قبول‌تر باشد، شانس شما نيز براي اخذ ويزاي مولتي چند برابر خواهد شد. به صورت كلي مي‌توان گفت كه براي دريافت ويزاي مولتي به مدارك زير نياز است:

  • اصل و كپي پاسپورت فعلي با حداقل 6 ماه اعتبار به علاوه اصل پاسپورت پيشين
  • اصل و كپي شناسنامه و كارت ملي به همراه ترجه رسمي
  • 2 قطعه عكس
  • اصل و كپي اسناد ملكي به همراه ترجمه رسمي
  • گواهي تمكن مالي از بانك شامل پرينت گردش حساب 4 ماه اخير (حداقل 200 ميلون) به زبان انگليسي
  • گواهي اشتغال به كار متقاضي به همراه ترجمه پروانه كسب يا روزنامه رسمي
  • اصل بيمه متقاضي به همراه ترجمه رسمي
  • دعوتنامه رسمي و معتبر
  • گواهي پزشكي معتبر
  • تكميل فرم ويزا

اگر شخصي داراي دعوتنامه از طرف فردي كه داراي اقامت كشور مقصد است، داشته باشد بايد مدارك زير را نيز ارائه نمايد:

  • مدرك اقامت موقت يا اقامت دائم فرد مقيم كشور مقصد
  • گواهي تمكن مالي فردم مقيم كشور مقصد
  • گواهي حقوقي فرد مقيم كشور مقصد

 

ويزاي مولتي كانادا


ويزاي مولتي كانادا كه به نام‌هاي ويزاي 5 ساله يا ويزاي مولتيپل كانادا نيز معروف است، در واقع مجوزي است كه به شخص اجازه ورود و اقامت موقت در خاك كانادا را مي‌دهد. به وسيله اين ويزا مي‌توان وارد كشور كانادا شد و به شهرهاي مختلف سفر كرد يا با اقوام و دوستان ملاقات نمود اما با اين ويزا اجازه كار يا اقامت دائم در كانادا را نمي‌توان داشت.

اين ويزا از سمت دولت كانادا صادر شده و بر روي پاسپورت چسبانده مي‌شود. از آنجا كه اين ويزا توريستي محسوب مي‌شود، فرد دارنده اين ويزا فقط مي‌تواند در مدت تعيين شده در كانادا اقامت موقت داشته باشد و حق اقامت دائمي و يا كار در كانادا را نخواهد داشت.

ويزاي مولتي كانادا به صورت پيش‌فرض 10 ساله صادر مي‌شود اما از آنجايي كه اعتبار پاسپورت‌هاي ايراني 5 ساله است و پس از ابطال پاسپورت عملا ويزاي متصل به آن نيز بي‌اعتبار خواهد شد، به همين دليل ويزاي مولتي كانادا در ايران به ويزاي 5 ساله هم معروف است.

 

ويزاي مولتي آمريكا


ويزاي مولتي آمريكا نوع خاصي از ويزا است كه صاحب آن مي‌تواند در يك بازه زماني معين، چندين بار وارد خاك آمريكا شود. شخصي كه دارند اين ويزا است مي‌تواند وارد آمريكا شود و سپس به كشور خود بازگردد و قادر خواهد بود اين امر را چندين بار تكرار كند.

حداكثر زمان اقامت با ويزاي مولتي آمريكا در كشورهاي گوناگون متغير است. براي مثال شخصي كه از چين به آمريكا سفر مي‌كند، مي‌تواند حداكثر 30 روز بابت هر برگشت به چين، در آمريكا اقامت داشته باشد. در حاليكه اين محدوديت براي فردي كه از برزيل وارد آمريكا مي‌شود 90 روز است.

 

ويزاي مولتي انگليس


ويزاي انگليس انواع مختلفي دارد كه مهمترين و كاربردي ترين آن ويزاي توريستي انگليس است. تمام ويزاهاي انگليس به صورت مولتي داده مي‌شود و به صورت 6 ماهه، 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله صادر مي‌شود.

ويزاي انگليس از جمله ويزاهاي دشوار است كه گرفتن آن به سادگي نيست. البته با كامل بودن مدارك لازم و دريافت مشاوره از يك موسسه مهاجرتي معتبر مي‌تواند اخذ ويزاي مولتي انگليس را براي شما راحت نمايد.

برخي از افراد به اشتباه تصور مي‌كنند كه ويزاي انگليس در حوزه ويزاي شينگن است، در صورتيكه اينطور نيست و حتي در سال گذشته، انگليس از كشورهاي حوزه اتحاديه اروپا نيز خارج شد. بنابراين براي رفتن به انگليس بايد يك ويزاي جداگانه دريافت نمود. براي رفتن به انگليس يكي از شرايط دريافت ويزاي توريستي، سابقه داشتن ويزاي شينگن است به اين صورت كه اگر فرد متقاضي در گذشته يك يا دو بار به كشورهاي حوزه شينگن سفر كرده باشد، شانس ويزا شدن وي افزايش پيدا خواهد كرد. اين موضوع بدان معنا نيست كه كساني كه سابقه سفر به حوزه شينگن ندارند، نمي‌توانند ويزاي انگليس دريافت كنند اما از شانس كمتري برخوردار هستند.

 

 

در اين مطلب با مفهوم ويزاي‌مولتي، شرايط اخذ آن، ويزاي‌مولتي كانادا، ويزاي مولتي آمريكا و ويزاي مولتي  انگليس آشنا شديد. در مقالات بعدي اخذ ويزاي تحصيلي و اخذ ويزاي كار را نيز براي شما توضيح خواهيم داد.

 

 

منبع

 

https://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/answer.asp?qnum=417&top=16

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.