شرايط زندگي در آلمان

در اين وبلاگ مطالب با موضوعات مهاجرت، تحصيل، كسب و كار و گردشگري در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

شرايط زندگي در آلمان

۳۹ بازديد

آلمان جزو كشورهايي است كه در چند دهه اخير پيشرفت هاي چشمگيري داشته و از نظر اقتصادي، اجتماعي، آموزشي و فرهنگي به يك كشور ايده آل براي زندگي و كار تبديل شده است. بسياري از افرادي كه قصد مهاجرت  دارند، آلمان را به عنوان مقصد انتخاب مي كنند كه همين موضوع باعث شده كه آمار مهاجرت به اين كشور افزايش چشم‌گيري پيدا كند.

در اين مطلب سعي داريم تا زندگي در كشور آلمان از ابعاد مختلف بررسي كنيم و به آن بپردازيم. همراه ما باشيد.

 

 

بيشتر بدانيد: ويزاي مولتي چيست؟

همسايگان آلمان

آلمان، با كشورهاي فرانسه، بلژيك، لوكزامبورگ، هلند، دانمارك، جمهوري چك، لهستان، اتريش و سوئيس مرزهاي مشترك دارد.

اين بيشترين تعداد مرزهاي هر كشور در حوزه اتحاديه اروپا است و بدان معناست كه شما مي توانيد به راحتي بين مرز كشورها جابجا شويد و در آنها تردد نماييد و يا حتي اقامت كوتاه مدت داشته باشيد.

 

مناظر طبيعي آلمان

آلمان مناظر طبيعي بي نظيري دارد. از قله هاي پوشيده از برف روي كوه هاي آلپ در جنوب اين كشور، تا ماسه هاي بكر سواحل شمال مناظر خيره‌كننده‌اي را به وجود آورده است.

كساني كه در برلين زندگي مي كنند، صخره هاي ماسه سنگ ساكسونياي سوئيس مقصد مناسبي براي كمپينگ آنها خواهد بود. درفاصله يك مايلي مونيخ، مي توان در آبهاي كريستالي درياچه استارنبرگ شنا كرد و  يا در كلن پياده روي نمود. همچنين مي توان با يك قايق به پايين راين رفت و در منطقه معروف آن قسمت توقف نمود.

 

هزينه‌هاي زندگي در آلمان

هزينه هاي خوراك و پوشاك در كشور آلمان بسيار مناسب است و در كل، هزينه ها به صورتي است كه شما مي توانيد در آخر ماه مبلغي را نيز عنوان پس انداز كنار بگذاريد.

كشور آلمان در مقايسه با ساير كشورهاي غربي، براي زندگي بسيار كم هزينه و ارزان است. به طوريكه  در سال 2015 يك شركت مشاوره اي طي رتبه بندي كه انجام داده بود، برلين پايتخت آلمان را 106مين شهر گران از بين 200 شهر انتخاب كرده بود كه همين نشان دهنده آن است كه هزينه ها بالا نيست.

 

 

سيستم ريلي آلمان


رسيدن از هامبورگ به مونيخ كه از شمال به سمت جنوب است، فقط 6 ساعت به طول مي انجامد و اگر اين مسير را با قطار سريع آيس در كلاس 2 سفر كنيد، اين فرصت را خواهيد داشت كه از امكانات ويژه آن مثل ماساژ و استراحت بر تخت ها آن استفاده كنيد.

از نظر هزينه قطار آلمان ممكن است ارزانترين سيستم حمل و نقل نباشد اما مطمئنا سريع ترين و لوكس ترين ناوگان حمل و نقل آلمان محسوب مي شود.

 

تعطيلات رسمي در آلمان

در كشور آلمان تعطيلات رسمي به عنوان مرخصي قانوني سالانه شما محاسبه نمي شود و در برخي مناطق اين تعطيلي‌ها بسيار زياد است. در ايالتي در جنوب بايرن كه يك ايالت ثروتمند است، هر سال 13 مناسبت براي تعطيلات رسمي دارند. همچنين سالانه مرخصي بيش از 30 روز توسط بسياري از شركت ها به كاركنان آلماني اين امكان را به آنها مي‌دهد كه از يك تعطيلات استثنايي برخوردار شوند و از آن لذت ببرند.

 

بازارهاي كريسمس

كشور آلمان زمستان هاي سخت و بسيار طولاني دارد و شايد براي بسياري اين موضوع خوشايند نباشد اما در حوالي سال نو و كريسمس شهرهاي مختلف آلمان فضاي ديگري پيدا مي كند و همه جا تزئين و چراغاني مي‌شود. در اين مدت اين شهرها به يك سرزمين عجايب زمستاني تبديل مي شوند.

همين شور و اشتياق و زيبايي‌هاي ايجاد شده باعث مي‌شود تا سرماي زمستان را فراموش كنند و به شادي بپردازند.

 

 

 

پاداش دولت به خانواده ها

دولت آلمان مزاياي زيادي براي شهروندان خود به ويژه خانواده ها ايجاد كرده است. به عنوان مثال باندسرپ پابليك داراي يك سيستم مراقبت اجتماعي بسيار سخاوتمندانه براي والديني است كه به تازگي صاحب فرزند شده‌اند. آنها مي‌توانند از 14 ماه مرخصي استحقاقي خود استفاده كنند و آن را بين خود تقسيم نمايند. علاوه بر اين، دولت هزينه‌هاي مراقبت و نگهداري فرزند آنها را تا سن 18 سالگي تامين مي‌نمايد.

 

كاريابي در آلمان

كشور آلمان به دليل اقتصاد بسيار سالمي كه دارد، اشتغال به كار راحت‌تري نسبت به كشورهاي غربي دارد. از زمان اتحاد مجدد در سال 1990، نرخ بيكاري آلمان در پايين ترين سطح خود قرار دارد. فارغ التحصيلان فرصت خوبي براي يافتن شغل مورد نظر خود و اشتغال به كار مرتبط با رشته تحصيلي خود دارند.در آلمان فقط 10 درصد از فارغ التحصيلان در يك رشته غيرمرتبط با آنچه كه تحصيل كرده اند كار مي كنند.

 

 

واحد پول رسمي آلمان

واحد رسمي پول آلمان يورو مي‌باشد. كساني كه قصد سفر به آلمان از كشوري را دارند كه واحد پول آن يورو نيست، بايد حتما پولشان را تبديل به يورو نمايند وگرنه قادر به خريد هيچ چيزي در اين كشور نخواهند بود. همچنين مي‌توانند از كارت نقدي يا اعتباري خود استفاده نمايند و هزينه هاي سفر خود را پرداخت نمايند.

 

زبان رسمي آلمان

در اين كشور به زبان خودشان يعني آلماني صحبت مي كنند اما در برخي مناطق به زبان انگليسي نيز صحبت مي كنند. مهاجريني كه قصد زندگي و كار در كشور آلمان را دارند، بايد مهارت هاي اساسي زبان را بلد باشند و و حداقل بتوانند از مكالمات روزمره استفاده نمايند.

 

تحصيل و آموزش در آلمان

از نظر تحصيلي كشور آلمان يك كشور ايده‌آل و با كيفيت محسوب مي‌گردد و از همه مهمتر اينكه تحصيل براي شهروندان در اين كشور رايگان است و لازم نيست هيچ شهريه اي پرداخت نمايند. ممكن است براي برخي دانشگاه‌ها فقط چند صد يورو براي هر ترم پرداخت كنند.

در آلمان تفاوت شهريه با امريكا بسيار قابل لمس است. در ايالات متحده امريكا دانشجويان با يك بدهي فارغ التحصيل مي شوند ولي در آلمان مي توانند بدون باز پس دادن تحصيلات خود، حقوق كامل خود را دريافت نمايند.

 

 

در اين مقاله با سبك و شرايط زندگي در آلمان آشنا شديد. اميدواريم اين مطلب براي كساني كه قصد مهاجرت و زندگي در كشور آلمان را دارند، مورد استفاده قرار بگيرد.

 

منبع

https://www.radio-visa.com/

https://greencard-lottery.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.